In september verscheen het thrillerdebuut van de Nederlandse schrijfster Angelique Haak, en plots zag ik het boek overal op Facebook en Instagram verschijnen met zeer positieve reviews. Gelukkig was het ook al in de Kindle store van Amazon te vinden, zodat ik me er ook aan kon wagen.

eennieuwbegin

Jennifer Brugman is een gedreven rechercheur met een pijnlijk verleden. Ze wil graag opnieuw beginnen en een baan in haar geboortestad Rotterdam biedt haar die kans. Samen met haar nieuwe collega’s werkt ze aan een heftige moordzaak: het opsporen van een moordenaar die een voorliefde heeft voor Griekse Mythologie en het afstraffen van overspelige vrouwen. Lukt het Jennifer geheim te houden wat haar overkomen is, nu het erop lijkt dat de Mythologie-moordenaar het ook op haar gemunt heeft…

eennieuwbeginProductgegevens.

• Titel: Een nieuw begin
  • Auteur: Angelique Haak
  • Editie: Kindle-editie
  • Bestandsgrootte: 858 KB
  • Uitgever: De Crime Compagnie (30 augustus 2017)
  • ASIN: B07573NPX9

Hoofdpersonage in dit boek is Jennifer Brugman, die na een traumatische gebeurtenis te hebben meegemaakt in Rotterdam besluit alles achter te laten en naar Groningen te verhuizen waar ze langzaam een nieuw leven opbouwt. Een schokkende gebeurtenis maakt hier echter een einde aan, en na een lange verwerkingsperiode besluit ze terug naar Rotterdam te trekken, haar geboortedorp, waar ze aan de slag gaat als rechercheur. Haar collega’s, met uitzondering van haar direct leidinggevende, weten niet wat er in haar verleden is voorgevallen, en dat wil ze ook graag zo houden.

Op haar eerste werkdag wordt ze direct geconfronteerd met een gruwelijke moord. En het slachtoffer vertoont enige gelijkenis met Jennifer. Toeval, of toch niet? De moord staat bol van de verwijzingen naar de Griekse mythologie, en dit zorgt er dan ook voor dat de moordenaar de bijnaam “ Mythologie-moordenaar”. En helaas blijft het niet bij één moordzaak!

Jennifer komt ook terug in contact met haar van haar vervreemde zus, met oude vrienden, leert haar nieuwe collega’s wat beter kennen, doch voelt zich nog steeds achtervolgd door de gruwelijke gebeurtenissen die in Groningen hebben plaatsgevonden. En dan merkt ze dat er een verband is tussen wat er daar met haar gebeurd is en de moorden in Rotterdam. Heden en verleden vloeien langzaam in mekaar en Jennifer weet niet meer wie ze kan vertrouwen, want iedereen blijkt zo zijn geheimen te hebben.

La verità é come l’olio.

Het is een prettig geschreven boek, vol spanning en onverwachte wendingen. Je wordt als lezer af en toe op het verkeerde been gezet, tot je op het laatst doorhebt wat er precies aan de hand is. En dan volgt er het spectaculaire einde, en leer je pas echt hoe het allemaal precies in mekaar stak. Het boek heeft me vanaf de eerste pagina geboeid en ik heb het dan ook in twee dagen uitgelezen. Het kostte me moeite het neer te leggen. Echt een thriller van topformaat!